Norvégia az én szememmel...

Minden, ami az ERASMUS félév alatt történik... Képeimet a linkblogból érhetitek el eredetiben.

Linkblog

Friss topikok

  • Reja: Nekem nem volt gondom a norvég emberekkel. Sőt, nekem csak pozitív élményeim voltak. Bárkit leszól... (2007.12.27. 11:40) Az első hét Oslóban
  • erosmattila: Hei Flóra, Tusen takk for skrive det =D. Jeg har lært norsk i Oslo! Igen ERASMUS ösztöndíjjal jött... (2007.11.10. 12:15) Az ígéret szép szó…
  • erosmattila: Tusen takk :D (2007.08.28. 08:52) A kalandok folytatódnak...
  • barbi: Szia, mi csak egy rövidebb családi "nyaralást" tervezünk Norvégiába, ill. holnap indulunk :) De n... (2007.08.08. 15:52) Jeg tror ikke
  • Réka: azt hiszem nagyon szerencsés vagy, hogy ilyen szép helyeken járhatsz ;))) fényképezz sokat és tedd... (2007.07.23. 19:03) A mai kirándulás

Elsø nap az iskolaban…

2007.07.17. 16:15 | erosmattila | Szólj hozzá!

Eløszor is megcsak ismerkedem a norveg kiosztåsu billentyuzettel (az iras jelek sem ott vannak, mint nålunk, a z es y is helyet cserelt), tehåt nezzetek el nekem, es a magyar betuk tobbsege nem is letezik itt, probålok hasonlokat keresni :)…
Ma voltak az elsø norveg oråink, szåm szerint 4 :). Mår ennyit tudok:
Jeg heter Attila M. Erøs, jeg er tjueto år. Jeg kommer fra Ungarn, jeg er ungarsk. Jeg studere i Oslo nå. Jeg snakker ungarsk, engelsk og litt tysk. Jeg forstår litt norsk nå og jeg vil studere norsk.
Szep ugye? Nekem tetszik (eddig)

Kepzeljetek, az elsø ora vegen szintfelmerø tesztet irattak velunk, meg diktaltak is. Ugyanis szet akarnak bontani minket haladokra es kezdokre… Nekem tokeletes lesz a kezdo, amiben vagyok, mert a tanår nenink nagyon aranyos :) es a vegen nala kell syobeli vizsgat tenni… ezek nagyon komolyan veszik!

A tegnapi kalandos utamat osszefoglalva:
13:40 helyett kb. 17:10kor indultunk, ugyanis a gepunk Oslobol Budapestre feluton lerobbant, probaltak megjavitani, nem lehetett... Es vegul egy måsik legitarsasag gepe jott ertunk... Vicces volt. Kulonosen azert, mert igy fel 8 utan ertunk ide, nekem 21:00re a koliban kellett lennem, kulonben aludhattam volna ahol akarok, ezt a nemzetkezi koordinåtor mondta telefonon, ugyanis probåltam ertesiteni, hogy kesek.

Annyibol hatalmas szerencsem volt, hogy meg Ferihegyen megismertem Krisztit, aki Norvegiaban nøtt fel, nyolc eve ujra Osloban el, es magyar :) Vele vonatoztam be Oslo Sentral Stasjon-ra, ott segitett a taxinål, a kedves muzulmån soførrel megbeszelte, hogy ha nem erek oda kilencig baj lesz... A taxis menet køzben odaadta a mobiljat, hogy hivjam fel a koordinatort, hogy kesek 5 percet, es ok ketten norvegul megbeszeltek, hogy pontosan hova vigyen :) ezutan az is kiderult, hogy a sofor huga a SOTE-n tanul gyogyszeresznek, kicsi a vilag... Amugy Oslo tele van arabokkal, feketekkel es azsiaiakbol is van rendesen, ez egy multikulturalis orszag :)... Nos elgyotorve oda ertem, megvårtak es kaptam szobåt is...

Ha vegre sikerul elintezni, hogy legyen net a szobaban, akkor teszek fel kepeket is. Addig ugyanis marad a gepterem, ezzel az idegesito klaviaturaval…
Reggel iszonyatosan szakadt az esø, nalunk igy nagyon ritkån esik... Elaztam, annak ellenere, hogy kabat es esernyo volt rajtam es nålam. Megnyugtattak, Bergen („my final destination” ahogy itt hivatkoznak rå) is the rainiest city of Europe... Ezzel bezzeg nem dicsekednek az image fuzetukben...

A hozzåm hasonlo nyelvtanulok kozott a nemetek vannak a legtobben, na meg a lengyelek. En egymagam kepviselem kishazånkat, de nem lesz semmi gond kiållom a probåt!

Es most megyek keritek vmi boltot, mert kajåt meg innivalot kell vegyek, na meg berletet is, es nem tudom meddig vannak nyitva...

A bejegyzés trackback címe:

https://ematinnorway.blog.hu/api/trackback/id/tr98119746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása