Norvégia az én szememmel...

Minden, ami az ERASMUS félév alatt történik... Képeimet a linkblogból érhetitek el eredetiben.

Linkblog

Friss topikok

  • Reja: Nekem nem volt gondom a norvég emberekkel. Sőt, nekem csak pozitív élményeim voltak. Bárkit leszól... (2007.12.27. 11:40) Az első hét Oslóban
  • erosmattila: Hei Flóra, Tusen takk for skrive det =D. Jeg har lært norsk i Oslo! Igen ERASMUS ösztöndíjjal jött... (2007.11.10. 12:15) Az ígéret szép szó…
  • erosmattila: Tusen takk :D (2007.08.28. 08:52) A kalandok folytatódnak...
  • barbi: Szia, mi csak egy rövidebb családi "nyaralást" tervezünk Norvégiába, ill. holnap indulunk :) De n... (2007.08.08. 15:52) Jeg tror ikke
  • Réka: azt hiszem nagyon szerencsés vagy, hogy ilyen szép helyeken járhatsz ;))) fényképezz sokat és tedd... (2007.07.23. 19:03) A mai kirándulás

Az ígéret szép szó…

2007.10.11. 14:30 | erosmattila | 2 komment

Ahogy ígértem, elmentem hogy megörökítsem Bergen „vízben álló” házait, illetve a „charming” lakónegyedet ;) De még előtte egy kép a hétfő esti naplementéről, a szobámban fogadott ez a látvány (csak hogy irigykedjetek ;) 

Kedd reggel nagyon hűvös volt, viszont csodás napsütés volt (nagyon szeretem az ilyen időt, csipős és napos, jólesett sétálni a városban - ezt csak úgy zárójelben ;) Nos ekkor készültek a következő képek.

A vízre épült ház (amúgy "Prefaboden" van benne, ami olyan mint nálunk az OBI)...

Ott az egyetem (NHH), nagyon-nagyon messze...

Egy kis helyismeret: a Sjøgaten (Tenger út), amúgy helyesen gata lenne (gate/utca ugyanis nőnemű, kivétel Bergenben, ugyanis itt nem használják a nőnemet) - na egy kis nyelvismeret is lett belőle =D

Ismét vízközelben... 

Na, azt hiszem ezt nem kell ecsetelni... KPMG "székház" Bergenben...

Hófehér házikók... Amúgy a régi faházas lakónegyedek mind fehér színűek, ennek csupán tradicionális okai vannak… A régi időkben a fehér festék volt a legdrágább, így csak a lakóházakat festették ilyen színűre. Pl. az istállók stb. piros színűek voltak, és még azok ma is =D. Ahogy elmondta egy bácsi, pár éve valahol Norvégiában egy ember modernebb színű házat akart a negyed kellős közepén, és az emberek tiltakoztak, nem festhette át a házát a’szem kékre… Igen erős itt a hagyomány/örökség tisztelete.

Az utolsó kép már a belváros, a halpiactól jobbra (Fisketorget), a buszmegálló mögött, ugyanis ért véget az aznapi kiruccanás ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://ematinnorway.blog.hu/api/trackback/id/tr59193363

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Földi Flóra · http://florafoldi.blogspot.com 2007.10.26. 22:04:06

Hi Attila!

Jeg heter Flora, jeg er ogsaa ungarsk og jeg vaert i Oslo derfor snakker jeg litt paa norsk. :)

Véletlenül találtam rá a blogodra, én 2007. márciusa és szeptembere között gyakornokként, munkával töltöttem fél évet Osloban. Nagyon élveztem, a lehetőségekhez mérten sokfelé jártam és vezettem egy hasonló blogot, mint te. Örömmel futottam végig a képeiden és olvastam bele a beszámolóidba, látom, Téged is megragadott a táj, az emberek. Kívánom, hogy érezd jól magad a továbbiakban is, lehet, hogy néha elnézek még ide nosztalgiázni! :)

Üdv, Flóra

Ui.: Hogy sikerült kijutnod? Erasmus hallgató vagy?

erosmattila 2007.11.10. 12:15:05

Hei Flóra,
Tusen takk for skrive det =D. Jeg har lært norsk i Oslo!
Igen ERASMUS ösztöndíjjal jöttem ki, és nagyon élvezem. Kár, hogy mindjárt vége lesz... egy húzós vizsgidőszakot követően =(
Hilsen, Attila
süti beállítások módosítása